Faq

Frågor som rör det praktiska såsom; posthantering, ansvar och produkter i lager, har vi sammanställt nedan för att förenkla navigeringen för dig så att du förhoppningsvis finner svar på det du undrar över i ett smidigare och mer lättöverskådligt format. Om du fortfarande inte fått svar på din undran är du självfallet välkommen att kontakta oss via telefon eller mail, så hjälper vår personal dig på bästa sätt!

Leverans

Skickas min order diskret?
Absolut. Vi skickar alla beställningar i diskreta paket med "L.Johansson" som avsändare. Ingen kan varken se eller läsa sig till vad leveransen innehåller. Som innehåll står det alltid ordernumret.
Kan man se på paketet vad det innehåller och var det är ifrån?
Absolut inte. Det går absolut inte att se vad leveransen innehåller. Det går inte heller att läsa sig till vad paketet innehåller. Som innehåll står det endast ordernumret och som avsändare står det ”L. Johansson”.
Får man aviseringen via sms eller brev?
Uppger du ditt mobilnummer när du beställer så får du sms-avisering, i annat fall så kommer avin med vanliga posten.
Har ni alla varor i lager?
Ja, alla våra varor är lagervaror. När du beställer varor från Intima före klockan 09:00 en vardag så skickas din order redan samma dag.
Hur betalar man?
Du kan välja att betala dina varor på flera olika sätt. Antingen betalar du din beställning direkt via Swish med din mobiltelefon, eller väljer du att betala din order via Klarnas tjänster, som är kortbetalning, direktbetalning, via faktura eller via avbetalning.
Vad kostar frakten?
Vi bjuder alltid på frakten när du beställer varor över 800 kr. I annat fall debiteras en enhetsfrakt på 49 kr.
Kan jag avbeställa min order?
Ja, du kan avbeställa din order om vi ej ännu hunnit skicka din försändelse. Om du önskar avbeställa din order, skicka då ett e-mail till oss så fort som möjligt. Vi kollar alltid vår e-post innan vi packar och skickar ifall avbeställningar eller ändringar på beställningar skulle dyka upp.
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Har du beställt från oss och inte hämtat ut paketet under dess liggetid som normalt är 14 dagar så går paketet i retur till oss. Vi dessa tillfällen debiteras du med 195 kr. En kostnad vi är nödgade att ta ut för att täcka delar av våra hanterings- och fraktkostnader. Denna faktura kommer med automatik från Klarna, som även sköter påminnelser och inkassokrav åt oss!
Vad händer om jag beställt en produkt som är slut i ert lager?
Alla varor hos Intima är lagervaror och när en vara tar slut så försvinner produkten från nätbutiken. På så sätt går det inte att beställa en vara som inte finns på lager.

Returer & Byten

Hur returnerar jag?
Du har 30 dagars ångerrätt / öppet köp efter du mottagit din vara. Gäller ej alla varor p.g.a. hygieniska skäl. Om du önskar nyttja din ångerrätt så kontaktar du vår kundtjänst så hjälper de gärna dig med din retur.
Jag vill reklamera en produkt, hur gör jag?
Om en vara är defekt så skall du kontakta oss så fort som möjligt. Vid kontakt med oss så uppge ditt ordernummer eller kundnummer, samt artikelnummer på den trasiga varan och vad som är fel på produkten. Vi hjälper dig sedan med eventuell retur och byte av produkt.

Butiken i Norrköping

Har ni alla varor som ni har på nätet även i er fysiska butik i Norrköping?
Alla de varor som vi har i lager för vår nätbutik finns att tillgå från butiken i Norrköping. De kanske inte hänger i butiken rent fysiskt nu, men vi har vårt nätlager bakom butiken så vi kan gå och hämta de varor som du önskar direkt.
Har ni samma priser i er butik i Norrköping som ni har i nätbutiken?
Vi har alltid samma prisbild på våra varor i vår nätbutik och fysiska butik på Drottninggatan 36 i Norrköping. I vissa fall kan det förekomma att vi har någon speciell kampanj i nätbutiken men inte i Norrköpingsbutiken och tvärt om. Men över lag så har vi samma priser överallt.