Köpvillkor

1. Priser

Samtliga priser i butiken är angivna i SEK och är inklusive svensk moms.


2. Intimas produkter

Alla varor hos Intima är lagervaror och skickas till dig senast vardagen efter du lagt din order.


3. Fraktalternativ och fraktkostnad

Standardavgiften gällande frakt är 49 kr per beställning. Din order skickas då med Postnord som brev eller varubrev med kollinummer, i vissa fall kan din order även skickas som paket.


Vill du, av någon anledning, inte att försändelsen levereras direkt hem i din brevlåda så kan du välja fraktalternativet Postpaket i kassan. Detta alternativ kostar 69 kr och du får kollinummer via e-post där du kan följa försändelsen. När paketet sedan ligger klar för uthämtning på Postnords valda utlämningsställe så får du en sms-avi alternativt brev. Beställer du varor för 800 kr eller mer så är det fri frakt.
Vi skickar ENDAST inom Sverige. Se punkt 6 för våra betalningsalternativ.


4. Leveranstid

Från det att vi mottagit din order så är leveranstiden normalt 1-2 arbetsdagar. Oftast skickas din order samma dag eller senast dagen efter du lagt din order. Skulle det hända att dina varor inte dyker upp som de ska så kontakta oss så kan vi lösa det tillsammans. Oftast beror det på att avin har kommit bort på Posten. Intima ansvarar ej för eventuella förseningar orsakade av Postnord.

5. Diskret leverans

Samtliga försändelser från oss skickas väldigt diskret, med privat avsändare. Som avsändare på paketet stor det ”L. Johansson”. Som innehåll står det endast "Order Onlineshop". Det går varken att läsa sig till eller se vad ditt paket innehåller när du beställer från oss.


6. Betalningsalternativ

Intima Svenska AB använder Klarna Checkout för flexibla och trygga betalningar. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Alternativen är Klarna faktura, Klarna konto, kortbetalning eller direktbetalning via banken.


Fakturabetalning
Fakturabetalning ligger som förvalt i kassan där så är möjligt. Inga fakturaavgifter tillkommer på beloppet. När du väljer fakturabetalning så skickas en faktura ut till dig samtidigt som varorna skickas. Du har då 14 dagar på dig att betala fakturan från fakturadatum och då direkt till Klarna. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24 % + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomkopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress.


Delbetalning via Klarna Konto
Med Klarna Konto väljer du vilket belopp du vill betala varje månad. Det lägsta belopp du kan betala är 1/24 av beloppet som återstår och inte mindre än 50 kr varje månad. Du kan när du vill betala hela det återstående beloppet. Alla dina köp du gör läggs på samma delbetalningskonto hos Klarna och du betalar i din egen takt, efter du har fått hem varorna. Månadsavgift på 29 kr samt ränta 19,90% tillkommer. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomkopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress.


Kortbetalning
Alla våra kortbetalningar sköts 100% säkert av Klarna och sker via en krypterad och säker dataöverföring som är godkänt och verifierat av VISA, MasterCard och American Express. Hanteringen av dina kortuppgifter uppfyller alla krav för PCI-DSS.


Direktbetalning via bank
Använder du någon av bankerna SEB, Swedbank, Nordea eller handelsbanken erbjuder vi enkel direktbetalning. Vid val av detta alternativ så slussas du vidare till er internetbank där ni får logga in på vanligt vis och godkänna transaktionen. Därefter slussas ni tillbaka till Intima.


7. Personuppgifter

Vi behandlar samtliga personuppgifter på våra kunder med stor sekretess och enbart inom vårt företag. Vi säljer aldrig dessa uppgifter vidare till tredje part. Vi skickar aldrig heller någon reklam till dig efter du handlat hos oss. Vill du ha reklam från oss så är du välkommen att gå med i vårt nyhetsbrev som skickas ut via e-post 2-4 ggr per månad.


8. Ångerrätt och Byte

Du har 30 dagars öppet köp och bytesrätt på dina varor om du inte skulle vara nöjd, gäller dock inte underkläder. När du vill nyttja din ångerrätt så får varan absolut inte vara använd eller provad och skall returneras i obruten originalförpackning i oförändrat skick. Vid retur måste produkten paketeras väl och kopia på kvitto/följesedel bifogas. Vid retur står kunden för returfrakten.


Ovanstående gäller även om man önskar byta en produkt. Vid dessa fall står kunden för returfrakten och Intima står för de fraktkostnader som uppkommer när den nya varan skickas till kund, vilket görs inom 14 dagar från det vi fått varan i retur. (Vid reklamationsärenden gäller annat, se punkt 10.)


Vid godkänd retur krediteras beloppet till kunds bankkonto senast 30 dagar efter vi mottagit varan.
Vid ej godkänd retur skickas varan tillbaka till kund och en frakt- och hanteringskostnad på 250 kr tas ut.


Vid retur kontakta vår kundtjänst på tfn: 011-10 28 40 eller e-posta till oss på info@intima.se så hjälper vi gärna dig. Glöm inte att skicka oss ditt ordernummer och artikelnummer på berörd produkt när du kontaktar oss via e-post. Vid retur skall produkten skickas till: Intima Svenska AB, Box 3006, 600 03 Norrköping.


9. Ett års garanti

Vi lämnar ett års garanti på alla våra leksaker. Garantin gäller inte om produkten gått sönder p.g.a. felaktig eller oaktsam hantering. På våra ätbara produkter och krämer lämnas ingen garanti, då det är högst individuellt hur dessa produkter fungerar.


10. Reklamation

Vi lämnar ett års garanti på våra produkter, men om det uppstår ett fel som går att härleda till fabrikationsfel så har du rätt att reklamera produkten upp till tre år efter ditt inköp. Du ska vid dessa fall kunna uppvisa följesedel eller kvitto på inköpet.

Vid reklamationsärenden så står företaget för de kostnader som uppstår vid retur av trasig vara, samt bekostar att en ny vara skickas till kund. Vid godkänd reklamation skickar vi ut en ny vara inom 14 dagar. Reklamation av produkt som gått sönder p.g.a. felaktig eller oaktsam hantering godkänns ej.

Vid reklamationsärenden kontakta vår kundtjänst på tfn: 011-10 28 40 eller e-posta till oss på info@intima.se så hjälper vi gärna dig. Glöm inte att skicka oss ditt ordernummer och artikelnummer på den berörda produkten när du kontaktar oss via e-post.

Vi löser ej ut returer till oss som skickats mot postförskott!


11. Transportskada

Om transportskada upptäcks när du tar emot din leverans så ska detta genast anmälan till utlämningsstället, som då ska göra en reklamation direkt på plats.


12. Avbeställning

Du kan avbeställa din order om den ännu inte har skickats. Skulle du ångra din order så kontakta oss så fort som möjligt, så kollar vi hur långt din order har kommit i processen. Skulle din försändelse redan skickats så är det enklast för dig att hämta ut paketet och sedan skicka det i retur till oss, så slipper du kostnaden för outlöst paket på 295 kr.


13. Åldersgräns

För att beställa varor från Intima.se måste du vara 18 år fyllda.


14. Falskbeställningar polisanmäls

Det är olagligt att beställa varor med andras personuppgifter. Polisanmälan görs alltid vid dessa tillfällen. Vid samtliga beställningar loggas Er IP-adress.


15. Outlösta paket

Vid outlösta försändelser som går i retur till företaget debiteras en avgift på 295 kr. Denna debitering är till för att täcka delar av de kostnader som uppstått för hanteringen av dessa försändelser.


16. Eventuell tvist

Vid eventuell tvist kommer vi att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.